Virka små blommor

 
Hur virkar man? Det var inte så många år sedan som jag ställde mig själv den frågan. Jag hade stickat lite och tyckte om det, men aldrig virkat. Jag tyckte det kändes svårt och lite tråkigt faktiskt. Man har ju bara en liten virknål. Så fick jag, av misstag, en bok i födelsedagspresent om just virkning. Mina vänner hade tänk fel och köpt en bok om virkning istället för stickning, och tur var väl det. För nu är det just virkning som jag gillar allra bäst!
 
Mitt första virkprojekt blev att virka dessa små underbara blommor, som jag hittade i min virkbok Virkskolan av Jan Eaton.
 
 
De små blommorna får pryda mitt kakfat till vardags, eftersom det är alldeles för farligt att ha riktiga kakor på det. Oj, vad jag skulle äta...
 
 
Mitt råd till dig som läser detta och inte riktigt vågat prova på att virka, eller tänkt att det nog inte är något för mig, tänk om! Det är så otroligt lätt och beroendeframkallande roligt! :) Du behöver inte ens köpa någon bok om du inte vill. Det finns gratismönster och beskrivningar på hur man går till väga på nätet, så det enda du behöver är en virknål, lite garn, en sax och ett bra humör laddat med lite tålamod. Prova vetja!
 
 


Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

så fina

2015-01-22 @ 19:53:19
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: